
Podcast
Edukacja Domowa - wolność czy dziwactwo?
Czy wiesz, że dzieci nie muszą chodzić do szkoły? Naprawdę jest to legalne! Opowiemy Ci, co jest po drugiej stronie systemu. Dowiesz się jak wygląda edukacja domowa. Pokażemy ją od podszewki. Bez lukru, pełną pasji, ale też i wyzwań, dzięki którym zmieniamy świat naszego dziecka na lepsze.Rodzic – rodzicom, czyli wsparcie ambasadorskie w edukacji domowej
Rozmawiamy z Justyną Nowakowską o wsparciu rodzicielskim, jakim jest projekt ambasadorów w Centrum Nauczania Domowego. O obawach, pytaniach rodziców, z którymi na co dzień do nas przychodzą i mitach o edukacji domowej, z jakimi najczęściej się spotykają.
Dziecko w spektrum autyzmu a edukacja domowa
Rozmawiamy z Moniką Szubrycht (autorką wywiadów „Autyzm: bliski daleki świat”) o szczególnych potrzebach edukacyjnych dziecka w spektrum autyzmu, indywidualnym podejściu do nauki, zrozumieniu i dostosowanych metodach do charakteru i osobowości dziecka. Oraz o możliwości kształcenia dzieci z autyzmem w trybie edukacji domowej.
Rodzina na walizkach a edukacja dziecka
Dziś gościmy u nas Karolinę Szymańską, która wraz z mężem prowadzi blog – „Our Little Advetures”. Rozmawiamy o życiu w podróży z dziećmi w wieku szkolnym, o doświadczeniach i rozwiązaniach, jakie daje edukacja domowa, o szukaniu rówieśników w nowym miejscu, a także o świadomym, bliskim rodzicielstwie.

EkoEksperymentarium, czyli jak uczyć ekologii przez gry?
Jak zainteresować najmłodszych ekologią, jak mówić o trudnych zjawiskach i terminach w przystępny sposób? Porozmawiamy o zmianach klimatycznych, o edukacji ekologicznej przez zabawę i grach edukacyjnych.
Mityczna podstawa programowa – dla kogo i po co?
Czym jest “mityczna” podstawa programowa. Mówię mityczna, bo każdy na pewno o niej słyszał, ale tak naprawdę niewiele osób wie, co rzeczona podstawa programowa zawiera. Przyjrzymy się jej dziś z bliska: co to jest za dokument, dla kogo on jest i co rodzic w edukacji domowej może z niego przydatnego wyciągnąć?
Edukacja wczesnoszkolna w edukacji domowej
Jak wygląda nauczanie domowe w przypadku dzieci w klasach 1-3, czyli w tzw. edukacji wczesnoszkolnej? Czy uczniowie są samodzielni? Małe dzieci pracują inaczej niż ich starsi koledzy. Na tym etapie edukacji potrzebują dużej uwagi nauczyciela, jak odnajdują się w edukacji domowej?