Rozmawiają - Monika Kamińska Wcisło i Kinga Raj z Centrum Nauczania Domowego

Podcast

Edukacja Domowa - wolność czy dziwactwo?

Czy wiesz, że dzieci nie muszą chodzić do szkoły? Naprawdę jest to legalne! Opowiemy Ci, co jest po drugiej stronie systemu. Dowiesz się jak wygląda edukacja domowa. Pokażemy ją od podszewki. Bez lukru, pełną pasji, ale też i wyzwań, dzięki którym zmieniamy świat naszego dziecka na lepsze.

ODCINEK 38

Młodzi w biznesie, czyli jak się uczyć, by osiągnąć sukces?

Z Mateuszem Kostrzem – współzałożycielem start-upu Edunade rozmawiamy o przyszłości edukacji, nowych technologiach i o tym, jak sztuczną inteligencję można wykorzystać w nauce. A także o tym, jakie trzeba mieć cechy, by w młody wieku sięgać po sukcesy w biznesie.

ODCINEK 37

Edukacja domowa okiem licealistki – dlaczego warto?

Z uczennicą Liceum Domowi rozmawiamy o tym, jak wygląda edukacja domowa na etapie liceum, jak zorganizować sobie czas, czy można uczyć się bez nauczycieli i dlaczego warto rozważyć naukę w takim trybie.

ODCINEK 36

Dziecko w spektrum autyzmu: diagnoza, wsparcie i edukacja

Z Natalią Macioch – psychologżką ze Szkoły Podstawowej Terapeutyczna “Chocimska” w Warszawie rozmawiamy o tym, jak widzą świat dzieci w spektrum autyzmu, o diagnozie, i o tym, jakiego potrzebują wsparcia i edukacji, by mogły jak najlepiej się rozwijać.

ODCINEK 35

Leśna edukacja odpowiedzią na deficyt natury u dzieci?

Z dr Magdaleną Christ – pedagogżką i teraputką rozmawiamy o wpływie natury na rozwój dziecka, deficycie natury i o tym, co łączy edukację domową z edukacją leśną.

ODCINEK 34

Bez tornistra i siedzenia w ławce, czyli “pierwszak” w edukacji domowej!

Z Patrycją Górną – nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i kierowniczką działu edukacji Centrum Nauczania Domowego rozmawiamy o tym, jaki jest najlepszy moment na rozpoczęcie edukacji domowej, jak wygląda nauczanie domowe dla “pierwszaka” i jaką wartość daje edukacja domowa najmłodszym uczniom.

ODCINEK 33

Fenomen fińskiej edukacji w polskim wydaniu

Z Moniką Lenkiewicz i Mają Rudol-Banaszkiewicz – założycielkami Małej Finlandii – Alternatywnej Szkoły Podstawowej w Krakowie rozmawiamy o fenomenie fińskiego modelu edukacji. Współpracy, relacjach, wolności i holistycznym podejściu do nauczania. 

Słuchaj naszego podcastu na: